onsdag 8 augusti 2012

En stickad babyklänning efter gammalt mönster!




Det har ju varit lite dåligt med stickningen för mig under våren, har gjort klart några ufon inget annat.
Men för att få tillbaka lite lust att sticka igen så tittade jag igen mönster som jag har, och vad jag hade för garn hemma!
Hittade detta gamla mönster!
Tyckte det var en söt klänning, den var enkel i modellen, men som alltid blev det lite ändringar!!!
Istället för ren resår på oket, stickade jag varannat varv avigt och varannan resår. Och när man tittar i gamla mönster så känns det som att kläderna ofta är trånga i ärmarna, så ärmhålen gjordes större. Stickade minsta storleken på klänningen, men tog största storleken på ärmhålen!
Blev jättebra!
Dock skulle jag kanske kalla den mer för tunika, förr var ju klänningarna kortare.




Enkelt och fint mönster!

1 kommentar:

Bosse sa...

Undrar om man skulle kunna få ta del av mönstret. Tycker klänningen är så fin

Mvh Estelle