fredag 17 maj 2013

Jag har sytt!!!!

Jag har sytt idag!
Det känns stort, för det var så länge sedan jag gjorde det sist. Var verkligen länge sedan jag sydde något åt barnen, nu blev det en midsommarklänning åt M.

Jag har sytt liknande tidigare, men inte varit helt nöjd. Nu är jag nöjd, så jättenöjd!
Jag ändrade oket lite, så det blev bättre form och dom röda kanterna drog jag mer i och gjorde smalare. Sedan sydde jag på lite band på oket, på kjolen la jag vikta veck istället för att rynka som jag gjort tidigare. Kjolen fick också mer vidd, blev så nöjd så nöjd! :)

Tyget är muddväv från stoff&stil
Mönstret är mitt egna.

Den smalare klänningen är den gamla jag sytt, och den med band på oket den nya klänningen. Den gamla kommer jag använda mer till vardags och dagis.




Inga kommentarer: