onsdag 14 oktober 2009

Babykofta storlek 6 mån.

Maken har en kusin som har beräknat födelsedatum 8 dagar före oss!!!
Lite roligt att det är så nära, den tjejen är även väldigt omtyckt av alla våra barn.
Jag tror att hon är 5-6 år äldre än min äldsta, och hon har alltid älskat våra barn visat dom uppskattning och varit glad över att träffa dom.
Tror det är därför alla våra barn älskar henne!!!
Kände när jag fick höra att hon skulle få barn att jag ville sticka en kofta till henne,
hennes önskan var en kofta som inte var för liten och matchade brunt.
Så det blev ett gul-vitt flammigt garn,
och en koftmodell med lite resårkänsla som liksom växer med barnet lite.
Tycker koftan är enkel och fin, funderar på att göra en liknande till min lilla.

Mönstret är enkelt bara aviga och räta,
kommer från ett Svarta fåret häfte.

Kusinen blev jätteglad över koftan, och jag skickade även med 2 stycken yttepytte set som jag sytt tidigare i storlek 50.
Mina barn brukar ju vara rätt stora, så jag räknar med att även denna i magen är en stor krabat!

Garnet är ett babyacrylgarn från Järbo garn

Mönsteret kommer från ett svarta fåret häfte.




Inga kommentarer: