söndag 24 augusti 2008

Rosa plychjacka

Till byxan i förra inlägget gjorde jag även en jacka, allt gick bra tills kantbandet skulle på. Jag är ju lite lat av mig, så därför nålade jag inte för att få det jämt runt utan sydde på "känn".
Blev inte bra... ena framstycket blev längre än det andra... testade att sy på dragkedja, kanske det inte skulle synas så mycket... .
Ena sidan har ett vecka vid halsen, och längre bit nedanför dragkjedjan... blev inte nöjd.
Så kvällen efter efter mycket funderande åkte ändå sprättkniven fram.

Blev mer nöjd med jackan nu, nu kan jag ju ge bort den om jag vill.
Men känner mig inte helt nöjd faktiskt, nästa gång ska jag vara mer noggrann med kantbandet.
Tyg från stoff o stil, mönster från Ottobre nr 3/2006 modell nr 7 storlek 68.
Tycker byxorna är korta i benen i förhållande till jackan, satte i dragkjedja istället för tryckknappar som det var i mönstret, fodrade även luvan med bäckenbölja tyg.
Är lite sugen att testa att sy detta set i ett stadigare tyg, ska se om jag får tag på nåt fint.


Jackan o byxan ihop, blev rätt fint kan säkert vara skönt på en bebis en sommarkväll eller varm höstdag. Blev ändå rätt nöjd när jag ser dom ihop.



1 kommentar:

Helena sa...

Tycker att det cerisa setet ser jättefint ut och vad mycket fint du sytt i uggletyget också!