lördag 23 augusti 2008

Tvättlappar... .

Ja, faktiskt så sydde jag tvättlappar! Har gjort tidigare i flanell, men så såg Trollet att jag kastade tvättlappar när jag bytte på henne, då har hon ibland tagit tvättlappar använt o blött ner o sedan kastat!!! Fast skillnaden var den att jag kastade engångstvättlappar, trollet kastade sådana som jag sytt i flanell... .
Det är inte lätt alla gånger när man är liten, upptäckte en dag att nån kastat flera flanelltvättlappat i sophinken samtidigt som jag ett tag tyckt att det försvunnit tvättlappar.
Dessa kommer från en gammal handduk som jag fick i typ 7-9 års ålder, typ 31-34 år gammal!!!
Köpt på Ikea, fast när jag fick den var färgerna riktigt klara med en gul rand emellan också, förstår inte varför just den randen blivit så sliten att den är helt borta, men så är det.
Nu är det tvättlappar istället, fyrkantiga typ 20 gånger 20 cm också har jag bara sytt med overlocken runt och äntligen fått några fler tvättlappar.

Inga kommentarer: