måndag 17 november 2008

Stickad mönstrad babymössa

När Trollet var liten fick jag lust att göra en tunnare mössa till henne, hade sett ett så fint mönster på en kofta på drops sida med gratisbeskrivningar. Tog mönstret från koftan och stickade lite som jag tyckte, blev jättenöjd! Använde denna mössa jättemycket på Trollet för den var tunn, rejäl och mjuk och skön också var hon så söt i den. Hittade mössan då jag röjde i klädkammaren.


En närbild av mönstert, upptäckte efteråt när jag tittade närmare på mönstert att det egentligen skulle vara en färg till med i mitten av mönstret. Tyckte dock att den blev fin ändå, hade den mycket till en vind overall jag sytt till Trollet som var svagt, svagt beige med fleccefoder i sammar färg. Storleken är ca 3-6 månader, stickad i tunnt bomullsgarn som jag hade hemma på stickor 2½, egentligen tunnt virkgarn fast jag brukar även sticka i sånt garn.
Mönstert som sagt från Drops hemsida med gratismönster, är egentligen ett koftmönster med en krage på.

Inga kommentarer: