onsdag 3 november 2010

Ullkofta storlek 9-12 månader

Köpte ett nytt häfte från Sandnes före semestern och rosa ullgarn till en ny kofta till Liten,
fastnade för modellen direkt då jag såg den - riktigt söt tycker jag den är!

Stickor 2½, man stickar bak och framstycken ihop - så det blir många maskor!
Bakstycket är bara slätstickning nertill, så jag tog ingen bild på den.
Det jag ändrat från möstret är att jag stickar framkanten med direkt, istället för att sticka kanten efteråt. Och jag tog storlek 9 månader på bredden och 12 månader på längden, då jag ofta tycker att Sandnes modeller är breda.

Modellen finns i ett häfte från sandnes som heter
Lanett 0914 lanett
http://www.sandnesgarn.no/Hefte.aspx?hefteId=500261&mElement=grupper
Stickat i rosa ullgarn även det norskt!




4 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Vilka fina barnkläder du syr och stickar. Jag sydde också kläder åt våra barn när dom var små. Numera har dom flyttat hemifrån men har fortfarande inte givit oss några barnbarn jag kan sy och sticka åt.

Syserine sa...

Vad fina detaljer!!

4U2 sa...

Vilket arbete! Jätte fina.

Marshall Lynch sa...

i love this cute pink hello kitty clothes,very nice.

Seattle Homes For Sale
Edina MN Realty
Minnesota Real Estate