onsdag 17 november 2010

Virkad väst storlek 1½ år

I somras på semstern hittade jag denna virkbok på rea i en ica affär!
Fastnade för den direkt då jag bläddrade i den, då den har bra virkförklaringar och enkla bra mönster som är lätta att förstå.
Och sen fastnade jag genast för den vita västen som är på framsidan nere i hörnet!

Och... trumvirvel!!!!
Jag fick till den!!!
Förstod mönstret, dock så tyckte jag den var lite vid... .
Så jag virkade storlek 1 år på bredden, men har storlek 1½ år på längden och vid ärmhålen.
Blev jättebra, och Liten är så söt i den!


Tyckte om dom virkade rutorna längst ner på västen, det är dom som "gör" hela västen tycker jag - är så nöjd!

Den är virkad av Mandarin Petit bomullsgarn.
Mönster från ovanstående bok.



2 kommentarer:

Lowella sa...

Åhhh, den var verkligen söt som en sockerbit!!! Önskar jag kunde virka oxå, ska försöka lära mig men dygnet har ju alltid för få timmar ;)

Syserine sa...

vad fina detaljer längs med kanten!