fredag 11 juli 2014

Fick en massa garn, och har stickat två tjock koftor i st ca 4-6 månader!


Maken såg en annons på blocket om att en massa garn skänktes bort!
Han ringde, det fanns kvar och jag fick en massa garn!!!
På bilden har jag just packat om det för att lägga det i frysen i några dagar, för att få bort eventuella kryp som velat bosätta sig i garnet!
Man ska göra så med allt garn man köper på tex loppis eller dylikt som man inte vet hur det förvarats, har det legat i kartong i en bod (som detta hade) kan det komma djur i det speciellt i ullgarn. Och lägger man det med garnet man har, så kan man riskera djur i allt sitt garn!
Jag tog det säkra före det osäkra och frös garnet i ca 1 vecka!



Med alla nystan fanns ett garn från England (tror jag), jättefin färg, kändes jätteskönt, ett stort 200 grams nystan!
Jag bara väntade på att få ta fram det från frysen och börja, blev så kär i garnet!


Har hittat ett mönster på flätkofta gratis på internet från snirdar tror jag det hette, jag sökte på stickade babykoftor och klickade på bilden och hittade mönstret.


Tyckte flätorna var så fina!


Och blev så nöjd med koftan då den var klar!


Ganska enkel att sticka, rolig!
Och jag följde mönstret, förutom att jag stickade ihop axlarna direkt.


Flätan, som även fanns på bakstycket.


Luvan.


Blev så nöjd, även med denna bild!


Stickade sen även en i grått med ett tweed garn som jag också fick med, är sugen på att sticka fler av dessa har mer garn som passar!


Även den grå blev så fin!


Fin fläta!


Två jättefina mysiga koftor, fler  kommer det nog att bli!
Den lila gav jag till barnbarnet!

2 kommentarer:

Linda sa...

det var en fin modell :) och det lila garnet är ju i en underbar färgnyans

6-barns mamma sa...

Ja jag älskade färgen på det lila, fast jag egentligen inte tycker så mycket om lila! :)
Jag har blå/grått tweed garn som jag också är sugen på att sticka en babykoft/jacka av.