söndag 6 juli 2014

Patentstickad babykofta st 3-6 månader!


Mönstret kommer från ett 20 år gammalt häfte från Dale garn, Dale baby collection.
Men på mönstret stickar man nerefrån och uppåt, men jag tycker det blir så jobbigt när man sätter ihop ärmarna med fram-bak stycket och ska sticka allt tillsammans.
Så jag har börjat läsa vissa mönster "baklänges" och börjar vid halsen och stickar nedåt, mycket lättare! När jag stickat klart upptill och fått klart ärm maskorna, sätter jag dom på säkerhetsnålar och stickar klart fram-bakstycke först och stickar sen ärmarna på strumpstickor och brukar inte behöva sy ihop nånting! :)


Blev ett jättefint set!


Babyhjälmen är dock från ett vanligt babyhjälms mönster, då jag inte tyckte om mössan som var med i beskrivningen.


Sockorna stickade jag på frihand utan mönster!


Dom blev så söta till!


Koftan!
Blev så fin, tycker jag!
Garnet är från Järbo, ett babyacryl garn som jag köpte på ica.

Inga kommentarer: