måndag 13 april 2015

Ett babyset i storlek 6 månader - mönster från Viking garn


Jag har stickat ett sett från Viking garn i storlek 6 månader, även garnet kommer från viking garn det är ett mjukt babyullgarn.
Tycker det blev så sött!


Tröjan, blev en så fin effekt med flätorna!


Mössan gjorde jag om lite, öronlapparna är egentligen lite längre och lite kantigare - jag tyckte mina blev sötare!
Har inte satt på några knytsnören, det var inte det på mönstret, och denna modell brukar sitta bra på små babyhuvuden även utan snören!


Byxan!
Så söt med alla sina flätor, men erkänner att den även är lite jobbig att sticka med alla flätor men resultatet blir ju så fint!

Detta sett hamnar i min presentlåda!
Jag har ett barnbarn, men mamman tycker inte om stickat, får hoppas att nästa som får barn gillar stickat i familjen!

Mönster ligger gratis på Viking garns Facebook sida!

Inga kommentarer: