söndag 14 september 2008

3 midjebyxor efter samma mönster men helt olika!

Jag tycker väldigt mycket om mönstret till denna byxa från Ottobre nr 5/2006 modell nr 3 och här i st 68, kände för att testa att sy i lite olika tyger och se hur dom blev.
Först ut blev dessa i cerise velour från stoff och stil där även mudden kommer ifrån,
en skön babybyxa.

Sen testade jag att sy byxan i manchester, eftersom detta tyg inte är elastiskt så la jag till lite mer vidd i byxan, blev jättenöjd!
En enkel finbyxa men ändå vardaglig och skön, tycker jag.
Både manchester och mudd från stoff och stil.


Sist ut blev dessa mysbyxor i trikå, lite söta och goa tycker jag.
Nalletyget har jag fått av min mamma för länge sedan och mudden från stoff och stil.

3 stycken byxor sydda efter samma mönster, men ändå blev dom så olika varandra!
Jag tycker det är roligt att testa att sy så här och se vad olika byxorna blir, märker verkligen vad materialet betyder för kläderna. Nallebyxorna tycker jag känns mer som bebis mysbyxor, dom rosa är också mysbyxor men lite mer fina och dom bruna byxorna som jag tycker man även kan ha till fint.




1 kommentar:

Helena sa...

Fina! Det är verkligen så att samma mönster ser väldigt olika ut beroende på vilket tyg man använder.