söndag 14 september 2008

Tuff t-shirt

Makens bror spelar i ett rockband som heter DOZER, är väl inget storband här i Sverige (tror jag?). Men ändå så pass att dom är ute på turneer, i europa, sverige och usa (tror jag?), dom har gett ut skivor och säljer även tröjor när dom är ute på turneer. Min äldsta Skrutthönan (kallade henne så när hon var liten, och min älskade gumman lyssnade på det) fick för ett par år sedan en t-shirt av honom som blivit för liten för henne nu, men den är för stor för prinssesan och den är en tjejmodell. Blev så sugen att testa och sy en baby t-shirt av den, blev jättenöjd. Prinsessan fick se den när jag tvättade den och undrade vad jag gjort med den? Jag sa först att den krympt i tvätten, men sedan att jag sytt en baby tröja av den. Hon tyckte den var så fin och ville visa pappa, jag sa att hon skulle lura pappa och säga att den krympt i tvätten. Hon sa det, och pappa tittade och tittade men fick det inte att gå ihop med att trycket fortfarande var så fint. Berättade att jag sytt om den, han tyckte den var fin.
Fast jag ångrar att jag inte fotade tröjan före, nu ser man ju ingen skillnad på tröjan
men den är typ i storlek 70 cl.

Inga kommentarer: