söndag 7 september 2008

Stickad klänning

Jag virkade ju mössor till Prinsessan och Trollet tidigare, av det blev det en massa restgarn kvar som jag tyckte var så härliga i färgerna.

För en lång tid sen fick jag Lindex reklam, fastnade för denna klänning och tänkte på mina restgarner!
Klurade lite och började sticka en efter semestern, noteringarna på det som blev mönstret skrev jag vid sidan av bilden.

Här är resultatet!
Jag bara tycker den är så fin!
Maken som har svårt för många olika färger tycker inte den är fin... .
Tja, ibland har man ju lite olika smak så är det ju.
Fast jag bara älskar denna gladrandiga karamellklänning,
storleken blev ca 4-9 månader (tror jag) först som klänning och sedan lite mer som tunika.
Stickad i garnet Svarta Fåret Tilda, som är bomull/acryl garn 0ch tvättas i 40 grader.
Mönster är mitt eget påhittade.



4 kommentarer:

Helena sa...

Jättefin klänning! Jag skulle också vilja kunna sticka och virka...

sygryn sa...

Sååå himla fin klänning!!!

Syserine sa...

Så fin klänning! Strunt i maken (när det gäller det här..) Hade varit kul att sett den "live"!

6-barns mamma sa...

Vad glad jag blir att det är fler som tycker om den, försökte liksom få maken att ändra sig men det gick inte. Funderade faktiskt på om jag vågade blogga om den, så jag blev glad när jag såg att ni tyckte den var fin!