tisdag 16 december 2008

Dockkläder igen!!! Linne och trosa.


När man är minst i en syskonskara på sex barn är fördelen att man har mycket leksaker (eftersom mamman sparat det som är bra o helt efter syskonen, även om man inte kan ha allt framme) nackdelen är som nu till jul och man gärna vill ge Trollet en leksak i julklapp, vad ska man satsa på?




Efter att maken och jag pratat ihop oss, bestämde vi att nu i jul blir det smådockor (typ dockskåps storlek) från oss. Pengarna från morfar och sambon sparar vi, också får hon en babyborn docka när hon fyller år av dom (vi lägger ihop födelsedags pengarna med julpengarna). Då kan man sen köpa baby born set till henne i födelsedags present och julklapp några år framåt, både skrutthönan och prinsessan har också en varsin sån docka. Tycker dom dockorna är väldigt rejäla, och dom tillbehör som jag köpt i den serien är även dom av bra kvalitet. Ska spara dom dockorna sen tills tjejerna blir stora och kanske får egna barn.




Så nu har jag sytt lite nya kläder som passar babyborn dockan, den är lite större än dockorna hon har nu.


Först ut blev linne och trosa, tyget kommer från en tröja som jag sydde till skrutthönan när hon var liten men som jag nu rensat bort. Resårbandet köpte jag på ren impuls från stoff och stil för några år sedan, nu kom det till perfekt användning.

Inga kommentarer: