tisdag 23 december 2008

Ljusblå kofta som får ligga ett tag....

Tänkte visa vad jag håller på med, när jag köpte garnet till det rosa fina setet köpte jag även ljusblått garn till ett mer pojkbabyset.
Nu gör jag dock nåt jag inte gjort på flera år, jag låter min ljusblå stickning bli liggande... .
När jag var yngre typ runt 20 år, så kunde jag börja på flera stickningar, lessna och låta stickningar bli liggande och endel blev nog ufon också.
Så en dag kände jag STOPP, gör en sak i taget!
Jag tog tag i alla stickningar som jag hade liggande, och avslutade alltsammans!
Riktigt stolt blev jag över mig själv!
Sen har jag haft som en oskriven regel för mig själv, bara en stickning i taget och alltid avsluta det jag håller på med.
Därför känns det lite när jag nu bara låter koftan bli liggande, utan att ens sy ihop den. Och jag har ju bara mössa och sockor kvar att sticka, men jag måste börja på julklappar så därför får det bli så här.

Inga kommentarer: