måndag 6 juli 2009

Dreggelhaklapp

När jag fick min äldsta dotter för 17 år sedan köpte jag såna här dreggellappar,
enkla och välanvända!

Efter att ha sett alla fina haklappar som finns på många bloggar,
fick jag för mig att testa att sy några nya till Liten.
Använde den gamla som förebild, gjorde dom nya lite bredare och större så kanske dom kan användas även som en enkel haklapp vid behov.
Dom är sydda av gamla utsorterade kläder, är i 2 lager.
Och runtomkring har jag bara sytt med min overlockmaskin,
tången till tryckknapparna kan jag bara lovorda!
Den tången är underbar!



Slutade med att jag sydde alla dessa haklappar!
Får jag en tjej, är jag sugen på att sy några fler mer tjejiga haklappar.

Tyget: gamla utsorterade kläder
Mönster: eget avritat från en gammal dreggellapp.



Inga kommentarer: