onsdag 15 juli 2009

En babyfilt!

Avigsidan.
Jag har gjort en babyfilt av mormorsrutor!
Hittade ett mönster på Drops hemsida som jag utgick ifrån.
Gjorde dock några småändringar, bland annat så virkade jag ihop filten direkt och sydde inte.
Sen gjorde jag några varv med fastma maskor runt om för att den skulle bli lite stadigare,
den är virkad av ett bomullsgarn som utgått som jag köpt billigt.
Jag började med rutorna för några år sedan, tänkte att det kunde bli ett långtidsprojekt.
Så hälften av rutorna var klara, gjorde andra hälften nu och virkade ihop den.
Rätsidan.
Känner mig nöjd med filten!
Kommer bli fin till Liten, och den är mjuk och skön.
Storleken är ca 75*65

2 kommentarer:

Busmamman sa...

du är så duktig *avis*
önskar jag kunde jag med!

jangmark sa...

Du säljer händelsevis inte? Undrar en som inte kan handarbeta, men jättegärna vill ha en virkad babyfilt...