onsdag 15 juli 2009

En babyväst storlek 2-6 månader

Om Liten är en pojke, behöver han ju nåt fint till julafton!
Har stickat denna väst, har funderingar på att sy ett par byxor till också.
Kan bli fint på julafton ihop med en liten skjorta eller body.
Mönstret kommer från,
Dock gjorde jag om mönstret lite, så jag stickade fram- och bakstycke på än gång och slapp sy ihop.
Har stickat i ett ullgarn som jag haft liggande hemma i typ lite över 20 år!
Men jag vet att jag köpte det Kringlan i Södertälje, och det var ett fint ullgarn.
Har inte kvar någon banderoll, så jag chansade och tvättade på 30 graders ullprogram i tvättmaskinen, det gick bra!

Baksidan av västen, endast aviga maskor.
Har lite svårt för att ha aviga maskorna utåt, vill gärna ha slätstickning utåt.
Men när jag gjorde västen,så tänkte jag att jag måste ju testa och se hur det blir?!
Ja, jag blev nöjd faktiskt!

Storleken är 6-9 månader, som jag stickat.

Men jag använde stickor 3 istället för 4, därför är min väst typ storlek 2-6 månader skulle jag gissa på.



4 kommentarer:

Strömming sa...

Jättesöt väst! Vem det än är därinne i magen så kommer han eller hon bli jättefin i vinter. Väldigt smart att sticka ihop fram och bak, jag avskyr att sy ihop stickat!

Syserine sa...

Jättefin! har aldrig stickat flätor, men är lite nyfiken på att prova. Det blir jo så fint! Kollade beskrivningen, Drops har använt Merino extra fine, ett nytt garn, jag har precis köpt hem det till att sticka en bebisfilt, men nu ble jag sugen på en väst också! Praktisk plagg för lite extra värm på bebis.

Nettan sa...

Hejsan Eva det var ett tag sedan.. Hoppas du å liten mår bra..saknade dej på stickcaféet sist...men vi va många!!
du e så otroligt duktig med alla dina projekt!
Hoppas vi ses nångång framöver:)

sommarhälsning, Flossie å Jeanette

6-barns mamma sa...

Roligt att ni tycker västen blev fin, är själv nöjd med den också!

Hej nettan! Jag jobbar ju heltid i sommar inom äldreomsorgen i Oskarshamn, roligt men ganska tungt jobb speciellt när man är gravid. Det är därför jag inte orkat gå på stickcafet, men snart har jag jobbat klart hoppas att orken kommer då så jag orkar åka iväg på kvällen!