onsdag 26 maj 2010

Blåbärsmössa st 1-2 år

En blåbärsmössa till barnens kusin i Dalarna som är 1 år,
gjorde jag när svärmor var här så fick hon den med sig tillbaka till Dalarna.
Den är stickad i Mandarin petit garn från Sandnes,
ett riktigt mörkblått garn.
Samma mönster som jag använt mig av till dom andra mössorna jag gjort,
jag gjorde storleken 1-3 år. Men då den är väldigt stor så tog jag storleken mindre på stickor och har just fått veta att den passar jättbra på kusinen som är snart 1½ år.
Stickade även fler varv mot vad som står i beskrivningen, då jag vill att mössor ska gå ner över öronen.

5 kommentarer:

Syserine sa...

Fin! Just nu är jag också lite sugen på att sticka bomullsmössa. Tjejen är så förtjust i att ha något på huvudet, även nu i värmen!

6-barns mamma sa...

Min tjej på 4 år vill också jämt ha nåt på huvudet! Säg till om jag ska maila mönstret.

Anonym sa...

Blåbärsmössor är storfavorit hemma hos oss. Mormor har gjort var sin till barnen, röd, blå, vit ... och pappa är fransk...

Hilding sa...

Är intresserad av mönstret till den fina blåbärsmösan, kan du maila över det ?
Har du någon gång även gjort någon fodrad version, funderar på att fodra med fleece och börja en bit upp på mössan så att den ändå kan "rulla" sig i kanten.

petra.therese sa...

Hej,
jag undrar om jag skulle kunna beställa en sådan mössa? Min dotter är blir 2 år om en månad. Den är så fin i mörkblått. Du får gärna maila mig: petra.therese@hotmail.com