fredag 14 maj 2010

Virkad elefant

Har virkat en elefant till Prinsessan,
har köpt mönstret på stoff & stil för några år sedan men haft det liggande och tänkt nån gång.... .
Men efter att ha sett dom fina elefanterna som
gjort blev jag sugen på att virka en.
Garnet heter Yasmin och är ett virkgarn i ren bomull,
mönstret från stoff & stil
Tycker elefanten blev fin, fast det finns dom här hemma som tycker den liknar en myrslok!!??

Prinsessan tingade genast på den, och blev så glad när hon fick den.
Jag är glad att jag äntligen gjorde den,
nu har jag nya ideer på vad jag ska prova att virka.
När jag virkade elefanten kom jag på hur jag kan virka några andra saker
- vad??
Är en liten hemlighet än så länge, ska köpa garn först.

Dopklänningen är klar - Liten döpt o bilder kommer så fort jag laddat dom till datan.



Inga kommentarer: