onsdag 11 februari 2009

Ännu en liten hjälm mössa st 6-9 månader

Jag har haft ett garn liggande i ett par år, köpte det på coop forum i Falun när dom sålde ut.
Garnet heter id ideas daily.
Det är 70% acryl och 30%mohair.
Jag brukar inte tycka om såna här garner, men efter att ha sett ett gamalt mönster på en hjälmmössa stickad i mohair garn ville jag prova.
Dessutom köpte jag ju garnet till ett set till trollet, som inte blev av i tid... .
Så nu stickar jag det setet istället, inbillarmig att det ska bli fint. Måste testa nu när jag är igång och stickar med garnet.
Denna mössa är stickad efter samma mönster som föregående mössa.
Mönstret kommer från Drops, jag har ett häfte nr 14 Babystrikk modell nr 16.
Men mönstret finns även att hämta gratis på Drops hemsida
http://www.garnstudio.com
Mössan känns väldigt varm och mjuk, det är storlek 6-9 månader men jag inbillar mig att man kan börja använda den tidigare då mössan är så elastisk.
Dock har jag ingen egen liten att testa på... .

Inga kommentarer: