fredag 27 februari 2009

Jag har blivit en slarver!

Jag har ju haft som regel, börja inte med nåt nytt innan du är klar med det du håller på med.
När jag började med haklapparna nedan, satt jag egentligen och stickade på byxorna till en kofta (som dock är klar) i mohair garnet som jag stickade en babyhjälm av nedan.
Hade mönstret till haklapparna liggande framför mig, och det bara pockade och ropade på mig, prova, prova,prova.
Så jag föll för tjatet och vart tvungen att prova, och dom var så roliga att göra så jag är fast!
Sen var jag på handarbetsträff i Oskarshamn igår i garnaffären där (fler är välkomna dit om ni vill och kan), hade ett mönster på en kofta liggande som jag inte förstod med nätpatent.
Tog med det för att se om jag kunde få hjälp, var väl inga problem!
Felet jag gjorde var att jag tittade på bilden för mycket, därför fick jag inte till det.
Nästa gång det blir problem, sticka bara efter vad som står så ser man efter en stund hur det blir det har jag lärt mig nu!!!
Men det betyder att jag istället för bara ETT handarbete nu har 4 stycken + några syalster!!
1. Byxorna till mohair setet.
2. Haklappen i vitt/orange.
3. Koftan med nätpatent, blir så fin tror jag.
4. En babyfilt av mormors rutor, den har jag dock börjat på med tanken att jag kan göra annat emellan. Måste även bestämma hur jag ska virka/sy ihop den och med vilken färg, vilka problem man har...ler.
Syalsterna är:
En babysuit i st 62
äldsta prinsens byxor ska lagas
märka Trollets kläder.

2 kommentarer:

Anna sa...

Oj vad många projekt. Jag beställde x antal 100 bilder innan jul som jag fortfarande inte satt in i album.

6-barns mamma sa...

Jag brukar bara hålla på med en sysak och en stick- eller virksak. Dock har jag alltid en lång lista med projekt i mitt huvud som ständigt uppdateras... .
Kort/album... har också typ några hundra bilder att sätta in i album. Ska nog ta tag i det, måste bara köpa några album, blad och lim .