söndag 1 februari 2009

Mer dockkläder, sparkbyxa och tröja

När jag sytt overallerna blev jag sugen på att sy en tröja och sparkbyxa till Trollets docka, ritade upp mönster och blev jättenöjd. Dock fick jag problem med att göra hängslena, ville prova ett sätt jag sett tips på blogg. Det funkade inte för mig, fick problem med att få tryckknappen rätt. Fick ta bort tryckknappen på ena hängslet 3 ggr, och hål blev det som jag tråcklade igen. Tur i oturen att det "bara" var Trollets docka som skulle ha kläderna, för jag blev inte nöjd... .


Fast visst satt dom bra på, och denna gång fick jag bilden åt rätt håll!!!
Det var maken som visade mig.
Tyget kommer från JNY-design och mudd och tröjtyg från stoff o stil.
Mönster är eget till både tröja och byxa.

Något som jag tycker är trist, varför slutar så många barn leka med dockor så tidigt idag?
Min 6-åring vill inte ha dockkläder, "nej" för jag leker inte med dockor längre säger hon!
Och det stämmer det är sällan hon leker med dockor, dock brukar jag fråga om hon vill ha till sin docka? Hon vill inte, jag kan ta bort hennes docka säger hon då!!??
Själv erkänner jag, var en riktig dockmamma som delvis lekte och sydde till dockan upp till 10-11 års ålder... .


Inga kommentarer: