söndag 3 juli 2011

Mjukisfolkdräkter!

M har ju växt ur klänningarna som jag sydde till henne förra året, och eftersom vi skulle fira midsommar i Svärdsjö i Dalarna så ville jag sy nya!

Blev att jag fick sitta över midnatt natten innan vi skulle åka för att hinna sy dom, K "beställde" även en klänning till sin docka!

Blev en lite suddig bild ser jag nu, men man se hur klänningarna ser ut åtminstone! Sydde dom ärmlösa för att kunna använda dom lite mer, både som fin solklänning o med tröja eller fin blus under.


Denna bild blev bättre! När jag pratade med maken om att jag var sugen på att sy ny klänning till M och även sy en till K, var jag lite sugen på att sy med Strömmings iris tyg som ärmar! Dock ville maken hellre ha dom ärmlösa, och efter att ha funderat lite fick dom bli så! När vi kom hem igen kunde jag dock inte släppa tanken på hur dom skulle sett ut med Iris ärmar, så då sydde jag en klänning till åt Ms docka! Tyckte den också blev fin!



M i sin klänning hos farmor på midsommarafton!

Hade t-shirt och korta thigts under.

K i sin klänning i väntan på dansen!

Mönster är eget, tyget från stoff&stil (muddtyg) Band från Dalarnas hemslöjd

Jag blev jättenöjd med klänningarna, och K som är 5½ år såg inte barnslig ut! Var lite rädd för att hon skulle vara för stor för denna klänning, men hon var så fin hon också!






Inga kommentarer: