tisdag 19 juli 2011

Virkad haklapp

Har fått frågan såg jag när jag tittade lite på min hemsida om jag ville lägga ut detta mönster, efter lite funderande så gör jag det!!!

Mönstret kommer från en tidining är urklippt, och är över 45 år gammalt så jag hoppas att jag inte gör något olagligt då jag lägger ut det!?

Dock kommer jag inte lägga ut mönstret på blåbär/jordgubbsmössan, då det finns att köpa och mina förändringar tror jag inte är tillräckliga för att jag ska kunna kalla det mitt eget!



VIRKAD HAKLAPP

Mönstret är raderat, då copyrighten fortfarande gäller!

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Vilket jobb, vad söta de är =)

Anonym sa...

Underbart fin haklapp är d. :)
Men för att hårddra det så är det emot upphovsrätten att dela det, när det är urklipp från en tidning. Copyright osv gäller även tidningar.

6-barns mamma sa...

Hej Flitiga fingarar!
Såg din kommentar idag och tar bort mönstret.

Jessica sa...

Ja, det är tyvärr 70 år som gäller och även på bilder om du inte fått tillstånd att använda från fotografen/ tidningen. Synd för jag googlade på just den här haklappen, jag trodde att det var du som gjort mönstret.

Jessica sa...

Ja, det är tyvärr 70 år som gäller och även på bilder om du inte fått tillstånd att använda från fotografen/ tidningen. Synd för jag googlade på just den här haklappen, jag trodde att det var du som gjort mönstret.