söndag 3 juli 2011

Sportlov och mössor!

När våren började komma köpte jag en mössa till M (Liten), jag beställde o när den kom hem tyckte jag att den var så trång på hennes huvud?! Beställde den på Lindex och dom borde ju ha lite koll på storlekarna, tog även storleken större mot vad hon skulle haft om jag gått på hennes eget huvudmått.


Jaja, lämna tillbaka den orkade jag inte utan började istället fundera på om jag kanske skulle ta tag i o sy en egen mössa till lillgumman?


Började o gjorde mönster på en mössa, en större som var tänkt till S (prinsessan) o K (trollet) och en mindre tänkt till M.

Tittade igenom vad jag hade för tyg hemma, och sydde sedan dessa mössor. S ville prova o sy för hon hade sportlov o ville göra något hon också så hon sydde en i cerise som dock blev lite stor, men den ville storasyster S gärna ha!!! Och Lilla S blev så glad att hon sytt något som storasyster faktsikt ville använda!


Sedan sydde S den turkosa mössan åt sig själv, riktigt duktig!


Den turkosa på bilden var den S sydde, jag sydde även en ny rosa till henne sen men den fastnade nog inte på nån bild. K fick den rosa, oranga, ugglemössan, och den gröna!


Dessa mössor fick M, dock så har jag lagt undan den rutiga för att kanske ha o ge bort eller sälja. Sydde även en till grön mössa o gav till barnens kusin i Dalarna, o en grön åt mig själv!!! Älskar det gröna tyget!!! Äldste sonen fick en orange med bruna kaniner som han hade i skidbacken, roligt när så många av barnen tycker om det jag sytt!
Mönster eget, tyg från det jag hade hemma och stoff&stil

Inga kommentarer: