lördag 14 juni 2008

Grönblommig klänning

Efter att ha sett alla fina klänningar på andra bloggsidor, så har jag nu gjort denna till mitt goa Troll!
När min pappa o hans sambo kom och firade mig när jag fyllde år, hade dom även en kartong med lakan som dom köpt på auktion med sig. Meningen var att dom lakanen kunde användas i husvagnen, fast efter allt jag sett på bloggarna så gick jag ner och tittade vad som fanns där med lite mer öppna ögon. Såg ett pålakan i detta tyg och såg genat vilken fin klänning det skulle kunna bli. Fanns även ett rosa blommigt lakan som jag tog undan för att ha att sy med, återkommer kanske med nåt alster i det tyget. Sedan fanns det även lite gula tyger, fast inget jag tog undan .
Mönstret har jag gjort själv, kommer göra halsen mindre nästa gång. Annars så är jag nöjd med mitt alster, och det satt jättefint på Trollet.

Inga kommentarer: