måndag 2 juni 2008

Ett flick- och ett pojkset i storlek 62

Fick detta frukttyg av min mamma för många år sedan, nu när jag har en overlockmaskin så är det ju inga problem att sy i det.
Fick för mig att det skulle vara fint med rosa kanter, och det blev det. En riktig tjejbody som är både glad och fin!!
Mönster från Ottobre nr 5/2006 modell nr 1 storlek 62. Tyg från min mamma som legat länge här hemma och rosa muddtig från stoff o stil.


Till den fina bodyn ville jag naturligtvis ha några fina byxor, rosa velourbyxor!
Mönster från ottobre nr 5/2006 modell nr 3 storlek 62, fast med den ändringen att jag behöll benlängden och satte även dit en mudd.
velour och trikå från stoff o stil.



När jag sytt en så fin tjejbody, ville jag naturligtvis ha en mer killig body också. Även detta nalletyg har legat länge här hemma och kommer från min mamma ursprungligen.
En body samma modell som föregående, mönster från Ottobre nr 5/2006 modell nr 1 storlek 62. Tyget från min mamma och trikån från stoff o stil.


Fick för mig att jag ville sy ett par jeans till bodyn.
Mönstret är det samma som till dom rosa byxorna, från ottobre nr 5/2006 modell nr 3 storlek 62. Tog lite mer sömsmån, behöll benlängden och satte på en mudd även vid benen precis som på dom rosa byxorna.


Inga kommentarer: