måndag 2 juni 2008

Turkosa kanintunikor med korta ärmar

Prinsessan har varit lite sugen på en kanintunika efter att Trollet fick sin gula, dock trodde jag att hon inte skulle använda den eftersom hon inte gillar dom färgerna riktigt. Efter lite funderande och dividerande med Prinsessan, och efter inspiration från en tunika köpt på Lindex föreslog jag turkost kanintyg med cericsa kanter!!!
Sydd efter tunikan köpt på Lindex, egengjort mönster efter Lindextunikan ca storlek 122.



Tyckte den såg så fin ut att även Trollet fick en, och gissa vad? Vad fint jag tyckte det blev med cerisea kanter!!! Tyckte ju att det såg så kallt ut när jag sydde ihop med det bruna, det var ju cerist jag skulle ha till! Ska se om det räcker till något med babyplagg så jag kan se och jämföra lite. Hmmm jag får nog starta babyklädesförsäljning snart tror jag!

Det är inte lätt att få dom att posera i sina nya tunikor!


Prinsessan i sin nya tunika, helt nöjd!




Trollet i sin tunika!



Inga kommentarer: