torsdag 5 juni 2008

Turkosa kaniner med cerise rosa tyg!!!


Ett par byxor igen i kanintyget, efter att ha sytt tunikorna till min tjejer hade jag lust att sy ett par byxor ihop med det cerisa. Måste faktiskt säga att jag är väldigt nöjd, tycker att tygerna passar härligt ihop.
Mönster från Ottobre nr 5/2006 modell nr 3 storlek 62, den enda förändringen som jag gjort är att jag behållit benlängden och sedan satt på en mudd nedtill på benen.
Tyg från JNYDESIGN och stoff o stil.

Var ju tvungen att ha en tröja till, och eftersom mitt turkosa kanintyg håller på att ta slut fick det bli kanintyg magen och cerist tyg på resten.
Mönster till tröjan från Ottobre nr 3/2006 modell nr 13 storlek 62, förändringen som jag gjort är att förlänga ärmarna.
Tyg från JNYDESIGN och stoff o stil.

Baksidan av tröjan.


Inga kommentarer: