torsdag 29 maj 2008

Turkos omolottbody, tryckknappar och prymtång


Nu har jag gjort min andra omolottbody, är ganska nöjd med resultatet. Det jag tycker är svårt ar tryckknapparna, tycker den är helt okay att sy. Mönstret är från Ottobre nr 6/2007 modell nr 5 storlek 62.


Jag köpte tryckknappar från stoff o stil, fick med detta verktyg som jag använde. Tyckte dock det var lite pilligt, och det blev lätt lite snea knappar (dock funktionsdugliga). Jag brukar stryka på en liten tygbit med "filofix" (vet att det är felstavat), för att förstärka tyget där jag sätter tryckknappen.



Kom efter ett tag på att jag hade verktyg liggande sen ett antal år, då jag testade tryckknappar första gångerna. Hittade detta verktyget som underlättade mycket, är detta en prymtång?! Nån som vet?



I grenen använde jag som alltid ett tryckknappsband som jag köpt från stoff o stil, tycker det blir mer slitstrakt i grenen med detta band.


Inga kommentarer: