onsdag 7 maj 2008

Kanin babykläder

Jag älskar att sy babykläder, och har varit sugen ett tag på att sy en omolottbody! Äntligen har jag skridit till verket, blev nöjd men jag tror att jag ska försöka luska ut hur en "prymtång" ser ut och fungerar för tryckknapparna tycker jag var lite knepiga att få bra på plats.

Kanintyget från jny design och bruntrikå från stoff o stil. Mönster från Ottobre nr 6/2007 modell nr 5.


När jag syr bodysar använder jag ett tryckknappsband som jag köper från stoff o stil i grenen, helt enkelt av den anledningen att man öppnar o stänger där ganska ofta och det känns som at det blir mer hållbart med detta tryckknappsband. En förpackning räcker till 7 bodysar.



Till bodyn måste jag ju ha ett par byxor, tights sydda efter mönster från Ottobre nr 1/2003 modell 5 fick det bli. Enkla och lättsydda och sitter bra på (sydde sådana här till Trollet när hon var liten).

Inga kommentarer: