söndag 4 maj 2008

Randiga dockkläder








Fick en förfrågan av en bekant om jag ville sy dockkläder till hennes lilla tjej, tre set. Hittade en gammal dress som min 16-årige dotter hade som 8-9 åring, tyckte tyget var i bra skick fast inget jag vill ha på Prinsessan så det fick bli till dockkläder istället.



Satte i saxen och klippte på frihand, hade i huvudet hur kläderna skulle se ut. Blev jättenöjd faktiskt, dock fick Trollet se vad mamma sydde och kom genast med sin docka och ville klä henne... . Inte kunde mamma säga nej till Trollet så hon fick kläderna istället. Får sy nya till min bekanting istället, kanske i dubbla uppsättningar om Trollet kommer igen.



Det är sytt av en dress inköpt på ellos för typ 7-8 år sedan, jag har utnyttjat uddkanterna som var sydda med tät sicksack lite rynkigt. Har dock inte använt mönster då jag klippte på frihand.



Tyckte kläderna satt fint på en av Trollets favoritdocka som heter Molly!

Inga kommentarer: