onsdag 7 maj 2008

Kanintunika och Tights

Mitt andra alster blev en tunika och tights till Trollet, kanintyget från jny design och bruna trikån från stoff o stil. Mönster till tunikan kommer från Ottobre nr 4/2007 modell nr 13, tyckte den gicka bra att sy och är nöjd med resultatet. Mönstret till tightsen kommer från Ottobre nr 1/2007 modell nr 17, även dom var lätta att sy och jag är nöjd med resultatet. Dock har jag som alltid förlängt benen några cm då jag tycker att Ottobre ofta är lite korta i benen.



Trollet satt och åt mat medans jag sydde klart kläderna, när dom var klara åkte genast hennes kläder av för att hon ville ha kaninkläderna! Ser det som att hon är nöjd med sina kläder, dom är sydda i st 104. Trollet har nu st 92/98 i kläder så jag är helt nöjd med hur dom sitter. Även dockan är fin i sina kläder.

Inga kommentarer: