onsdag 7 maj 2008

kortärmad babybody

En arbetskamrat har fått sin förstfödde, en liten son. Har funderat ett tag på om jag skulle våga mig på att sy nåt till hans son, bestämde mig för att sy en kortärmad kaninbody då det snart är sommar. Använde mönster från Ottobre nr 5/2006 modell nr 1. Tog bruna ärmar och kanintyg på bak och framstycket, blev jättenöjd med resultatet!


Sydde två bodysar för säkerhets skull, då kan jag spara den ena o visa för maken. Sydde dessa igår 6 maj, tog med den till jobbet (jobbar eftermiddag denna vecka) och hade sån tur att arbetskamraten var tillbaka från pappaledigheten. Gav honom presenten, han tyckte den var fin och tackade så mycket. Han blev nästan lite rörd över att jag tänkt på dom och sytt till hans son, kändes bra att få ge bodyn till honom hoppas bara att hans tjej gillade presenten?! Känns lite nervöst då jag inte har en aning om vad dom gillar för babykläder.

Inga kommentarer: