söndag 4 maj 2008

Stickade dockkläder till Trollet




Här är lite dockkläder som jag stickat till Trollet.
Man kan nästan tro att jag älskar att göra dockkläder, det gör jag inte fast med tiden har det faktiskt blivit lite roligare.

Den här cerisa dressen är stickad från ett häfte som heter "Sandnes dukkehefte nr 005" modell nr 10.
Är nöjd med modellen fast i efterhand kan jag säga att det hade varit en fördel att sticka kanten på mössan med resårtråd, den hade suttit bättre på dockan då. Stickad i rosa garn från svarta fåret.




Även denna åkpåse är stickad från "Sandnes dukkehäfte nr 0005" modell nr 11. Blev nöjd även med denna dress, jag har dock stickat den i acryl garn som heter Carolina.






Den här gröna koftan är stickad från ett gammalt tidningsmönster från Hemmets Journal nr 40 från år 2000 om jag förstår beteckningarna rätt. Stickad i ett acrylgarn som jag hade hemma.

Inga kommentarer: